Svininflusensan=Nya Influsensan

Idag gjorde jag som alla sagt occ ringde till Värdcentralen och JA, jag har svininfluensan. Fast den heter inte så utan man kallar den Nya Influensan. Det är inte farligt, jag kommer inte dö och jag smittar inte. Man smittar framtills 5 dagar efter man själv blivit smittad och det har minst gått 7 dagar sedan jag blev sjuk. Jag behöver inget antibiotika just nu, men är jag fortfarande sjuk nästa torsdag så ska jag dit och ta prover. Men som sagt, JAG SMITTAR INTE!

Kvinnan jag pratade med var jättetrevlig och verkligen förstående!

JAG: Hejsan! Jag har en jättepinsam fråga. Om man kanske har svininfluensan, vad gör man då??
HON: Haha, inget pinsamt alls, Vad har du för symtom?
JAG: Huvudvärk, feber, ont i halsen, täppt i näsan, dålig i magen och hostar!
HON: Då har du den NYA INFLUENSAN. Inget farligt alls. Som en vanlig influensa fast den sträcker sig över en längre tid. BlABLABLA
...
...
...
HON: Du ska veta hur många det är som ringer in med bara hosta och trot dom ska dö.


Så det var ok för mig att ring!

Ikväll blir det faktiskt TACOS. Men bara med sallad, tomat, gurka köttfärs. Allt det goda får man plocka bort, men vill man bli fin får man lida pin!!!


Önska mina Tacos kunde se ut så här!!!


MALIN!!! Vågar du plocka mina ögonbryn imorgon ändå??? Jag smittar INTE!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah jag vågar alltid :D kommer sakna er ikväll!! :) PUSS!

2009-09-04 @ 14:24:52
URL: http://malinanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0