Jävla kärring...

Vaknade som sagt av att jag inte kunde andas, så efter att både min mamma och chef ringt och sagt att jag måste åka in. Men innan jag åker in till sjukhuset så måste jag ringa och kolla vart jag ska ta vägen.

Så jag ringer akuten, jag kan ju faktiskt inte andas. Kärringen på akuten blev arg på mig och sa: Men lilla vän du får ringa till Sjukvårdsupplysningen! Och sen la hon på.

Sjukvårdsupplysningen var jättetrevliga och sa att jag direkt skulle åka till Jourcentralen.

Väl där kom jag in till anmälan direkt och lämnade fram mitt papper med de olika symtom jag har/hade.
Jag önska att jag hade en vidoekamera och kunde filma denna stackars kille som satt på andra sidan glaset. Direkt efter han läst min lapp kollade han syresättningen och sedan började han titta sig omkring och fråga en desinfekteringsmedel, verkligen i PANIK.

Sen fick jag sitta kvar i de lilla rummet för att sedan bli visad till infektionsrummet. NEJ, det är inte ett infekterat rum, utan ett rum som är helt kalt med säng, stol, handfat och lite medicinskainstrument och rummet stank desinfektionsmedel, sa Jens (eftersom jag inte känner så mycket).

Sedan kom läkaren in, jättetrevlig, han hade bara ett munskydd och handskar. Men killen som skulle ta blodprov, värsta plats dressen och ett jätteroligt munskydd. Han vågade inte prata med mig heller.

När dom sen kom överens om att jag skulle till infektionskliniken fick jag gå ut bakvägen för att inte smitta de andra. Jens körde mig sen upp till MAS där jag skulle ringa på en klocka och sedan vänta på att någon skulle öppna. Men var det någon som öppna, NÄÄ, utan 30 m längre bort skriker en man: Hej Hej, Är det du som är Emelie? Jag får inte komma närmare dej just nu, men gå in i rummet till höger så kommer jag straxt!

Så där satt jag i cirka 15 minuter och sen, sen...Kommer det in två män i vita overaller och världens munskydd. dom tar ett prov i näsan på mig sedan går som ut och kastar in kläderna genom en lucka i dörren, SUPERKUL.
Sedan fick jag vänta en stund innan dom kom fram till att dom inte ville ha mig på sjukhuset utan jag fick åka hem. Dom kommer höra av sig om två-tre dagar om jag är smittad av Nya influensan eller vad det annars är.

Har sovit helt ok inatt, men inte superbra!
Nu ska jag ligga och mysa i soffan!

Kommentarer
Postat av: Mormor Sonja

Nej nu har Du så det räcker. Då ficke Du en liten inblick i influensaskräcken. Jag är inte så rädd. Rädd om Dig är jag ju. K R A M A R.

2009-09-07 @ 10:33:34
URL: http:// [email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0