"Jag kan, jag kan"

Barnen på jobb är underbara. Men när dom kommer upp i 7-8 års åldern så börjar dom bli lite kaxiga.
Vi är alltid med och passar i övningarna eftersom barnen inte riktigt vet hur man ska göra. Men det finns alltid någon som säger: "Jag kan själv! Du får inte passa"! Men man man är med ändå ifall något skulle hända. Det slår sen aldrig fel på att jst detta barn inte har fattat hur man ska göra övningen och gör helt fel.
Saken är att dom inte fötstår att dom kan skada sig om dom inte koncfentrerar sig och lyssnar nör man förklarar övningen. Om dom inte skadar sig själva så kan jag som instruktör skada barnet om jag passar för en övning och barnet gör en helt annan. Hade några sådanna barn idag, inga skador men en lite frustread Emelie!

Efter jobb åkte jag hem till mina älsklingar. Båda två blev jätteglada när jag kom hem och det blev ett stort puss och kram kalas. Till middag serverades kassler med ananas och ris. Jens hade gjort ett mycket bra jobb.

Nu ska vi titta klart på EFTERLYST och sedan blir det sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0