Debatt









Jag tänker ge mig in i debatten, och jag gör det fullt ut.
Linus Thörnblad, höjdhopparen som också är en nära vän till min sambo och som jag träffar då och då fick ta en massa skit efter VM, speciellt av Mats Olsson på Expressen. Linus kom 5:a på VM efter en sommar full av skador och fick höra saker som, "kanske ska hålla på med något annat än att hoppa". "är en lallare och en statist". ABSOLUT inte befogad kritik. Även om jag nu känner Linus så är det verkligen inte ok att skriva så här.

Efter denna UNDERBARA krönika så startade det en grupp på Facebook, "Mats Olsson" byt jobb" och killarna spann sedan vidare på detta. Då Finnkampen hölls i helgen i Göteborg gjorde min sambo tillsammans med Linus andra närmaste kompisar några banderoller inför Linus hoppning. På banderollerna stod det bland annat, "MATS OLSSON DAGS ATT BYTA JOBB", och den andra skylten stod det MATS OLSSON och två överstrukna getningar som han själv brukar dela ut.

När Linus sedan hoppat färdigt och vunnit så sprang han och hämtade denna banderoll och sprang ärovarvet med den och det gav STORA rukbriker.

"TÖNTIGT THÖRNBLAD"
"THÖRNBLAD TILL ATTACK MOT EXPRESSEN SKRIBENT"

OCH...
det blev världens debatter i TV.

Men så ställer jag mig frågan, om Mats får håna Linus och säga att han kanske ska göra något annat än att hoppa, får så inte Linus svara med samma medicin på ett humoristiskt sätt??

Vi har väl yttrandefrihet eller.
Med yttrandefriheten får Mats skriva och säga vad han vill, samma sak Linus.
Töntigt eller inte, men idorttstjärnorna har faktiskt rätt att säga ifrån.

När dom vinner så skriver journalisterna att " VI VANN VM", "VI ÄR BÄST I VÄRLDEN"
När dom förlorar "DOM GAV BORT VM GULDET", DOM FÖRLORADE FINALEN"

Jag är likadan, men vi kanske ska tänka efter, som tränar över 20 timmar i veckan och sedan får stå ut med all press och skit i media.






Kommentarer
Postat av: Cattis

Bra inlägg emelie!! :)

2009-09-01 @ 16:07:12
URL: http://caatts.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller med :D

Och jäätejättefin blogg gumman!! PUss krya på dig!

LOVE!

2009-09-01 @ 19:17:31
URL: http://malinanderssons.blogg.se/
Postat av: Frida

Kunde inte sagt det bättre själv!!! Satt o såg debatten i tv4s morgonprogram o blev så jävla arg!!

Sjuk nu igen!! Miss u babe! Kramar Frida

2009-09-01 @ 20:51:26
Postat av: Lillebror

Sjukt bra skrivit syrran! Alla ska ha samma rättigheter! Kör på Linus!

2009-09-02 @ 08:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0